Monday, October 26, 2015

Nutri-Coat untuk kesihatan dan bulu Kucing @ anak bulus


*shreeetttt* begitulah bunyi perabot lama di seret akibat di tarik hantu sbb blog ni lama terbiar, lantas menjadi tempat penghunian jin dan syaithon.

Ok, sebagai pembuka tahun 2015 yang dah nak masuk 2016 ni, nak tanya u guys pernah dgr Nutri-Coat tak? Supplement untuk kucing. Complete ngan semua vitamin dan nutrient dan juga bagus untuk bulu dan kulit si Manja. I baca kat internet ramai cakap bagus. Sebagus mana tu uols? Tolonglah share. Sebagai bapa si anak bulus I bertajuj Mona ni, risau la tengok bulu makin gugur ni. 

Bulu dia kan kat atas kepala tu je macam makin botak. Die start garu-garu sampai dah macam nak botak. 😭😭😭


Jikalau korang sejenis manusia yang main beli tak ingat nama apa, ni haa abam tunjuk sket. 

*ni gambau main amek je kat tenet sape punye angkat tangan ye*

Thank you visitors.

*tarik selimut*

Zzzzz



2 comments:

  1. Saya ada 'share' ttg bulu kucing gugur pada entri saya . Salah seekor kucing sy juga menghadapi keguguran bulu dan bertobek adakalanya di bahagian perut dan ekor. Ketika bawa jumpa vet di Jabatan haiwan mereka maklum ada byk faktor kucing keguguran bulu diantaranya faktor pemakanan(cth kandungan garam),penyakit kulit (spt kurap dsbgnya) manakala bagi kes kucing sy si lola adalah kerana 'pembawakkan'' biasa selepas 'pengkasian'. Dr vet berikan pil makan untuk melebatkan/memulihkan bulu selain mensarankan beberapa makanan tambahan yang sesuai(gambar boleh refer juga pada entri sy). Alhamdullillah selepas beberapa minggu bulu lola kembali pulih. Kini bulunya cantik jer namun masih berlaku keguguran di bahagian ekor. Kena rajin juga grooming dengan sikat bulat buang bulu mati. Bila berlaku lagi sypun ulang lagi pemberian makanan tambahan yang sedia ada. Adakalanya saya lumurkan/urut kucing dengan minyak yang dibeli di jabatan haiwan.

    ReplyDelete
  2. Selepas kasi bulu kucing saya gugur... Mcm mana boleh jadi camtu ye... Sblm kasi ok je

    ReplyDelete

Leave your nice comments here~ hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails